2012. november 20., kedd

Fánkcsillag

Nemrég új lakásba költöztem, és a sütő egy régi masina, az új sütő pedig egy kicsit még várat magára. Persze begyújtottam már és megtaláltam a megfelelő hőfokot, ahol nagyjából szépen süt, ám mégis kihasználom az alkalmat, és nem sütőben sült sütiket gyártok. Szeretek kísérletezni.


A november havi GoodFood magazinban található Fánkcsillag recepten megakadt a szemem, nyomban el is készítettem. Két adagot készítettem, de a második adagnál csak egy tojást találtam, a recept pedig kettőt ír. Gyakorló háziasszonyként (ne vegyetek komolyan) nem estem kétségbe, illetve csak egy kicsit, ekkor fogtam a mandulatejet és annyit öntöttem hozzá, hogy gyúrható, nem ragacsos tésztát kapjak. Tettem bele kevés sütőport is.

A recept:


25 dkg liszt

1 tojás
5-6 dkg cukor
5 dkg puha vaj
fél tk sütőpor
alig fél dl tej/mandulatej
olaj a sütéshez
porcukor a szóráshoz

 A lisztet a tojással, a puha vajjal és cukorral összegyúrjuk, hozzáadjuk a sütőport és annyi tejet, amennyit a tészta felvesz. Ha tej nincs, szerintem egy kanál tejföl is megteszi. Vagy, a második tojás, de ezzel kicsit keményebb lesz a tészta. Elvileg hűvös helyen kéne állni hagyni, ezt én nem tettem meg, rögtön nekiestem. Kinyújtottam 3 mm vékonyra, majd csillag alakú kiszúró formával apró fánkokat szaggattam.
Mindeközben felhevítettem az olajat, és a forró olajba tettem a csillag alakú tésztákat. Pár perc alatt barnára sültek, közben egy lapáttal megforgattam őket.

Lekvárt ettünk mellé, mégpedig a recept szerinti narancslekvárt. Persze ezt is felturbóztam. 1 kg narancsot meghámoztam, a fehér részét, ahogy tudtam, lehúztam, majd gerezdekre szedve feltettem főni. További 2-3 narancs levét belefacsartam, fél citrom levét is és egy darabka gyömbért egyben hagytam, hozzádobtam. Fahéj, kardamom és vanília következett, és a nádcukor, ebből a recept 20 dkg-t ír az 1 kg narancshoz. Én csak úgy érzésre raktam, aztán kóstoltam, aztán megint raktam. Szívem szerint tettem volna bele valamilyen alkoholt, ha lett volna...
Elegáns, egyszerű és nagyon finom.

Íme a végeredmény:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése