2012. szeptember 5., szerda

Linzer szívek

Eredeti szakmám sminkes, és pár héten belül remélhetőleg szakács képesítésem is lesz. A színekkel élek, így eljött az az idő, amikor az ételeket is elkezdtem színezni. Ételfesték most már hónapok óta mindig van itthon, múltkor pedig összehoztam egy magenta színű céklás rizottót. Utóbbiról is készült kép, az kicsit ramaty lett, most azonban a linzertésztából készített szív alakú sütijeimet szeretném bemutatni.
Az alap linzertészta arányait, a 3:2:1, azaz 3 rész liszt, 2 rész vaj és 1 rész porcukor vettem figyelembe. Az ételfestéket a tészta összeállítása közben adom hozzá. Sosem mértem, mennyit, ránézésre állapítom meg, hogy elég rózsaszín e már a tészta. Illetve, sárga, ugyanis eddig ezzel a két színnel játszottam.
A sütési idő eltalálásáig több körön keresztül vezetett az út. Az ételfesték meglágyítja a tésztát és az eredeti 6-8 perc egyáltalán nem elég. Ami nálam bevált: 175 fok, nem légkeveréssel, pontosan 14 percig. Ha tovább sül, a tészta széle elkezd megbarnulni és a színezett tészta koszosnak fog hatni.
Odáig vagyok ezekért a szivecskékért, képes vagyok egész éjjel ezeket sütni. A végeredmény és a siker egyetlen pillanata feledteti a készülődés fáradságos óráit. Na meg a csillogás a szemekben, amitől igazán megéri.
Lássatok csodát! :)





A recept:

30 dkg liszt (tönköly fehérliszt)
20 dkg vaj
10 dkg porcukor
1 tojás sárgája
csipet só
1 vaníliarúd kikapart magja/ 1 zacskó vaníliáscukor/ 1 kk vanília kivonat
1 citrom reszelt héja
ételfesték

A lisztet, a csipet sót és a cukrot egy tálba öntöm, a hideg vajat belekockázom késsel, vagy reszelőn belereszelem. Összemorzsolom, majd beleteszem a tojás sárgáját, a citrom reszelt héját, a vaníliát és összegyúrom. Nem kell sokat ügyködni vele, különben a kezünk melegétől a vaj elolvad és a tészta is szétválik.
Ha ételfestéket használsz, ettől egy kicsit el kell tekinteni, ugyanis azzal jól össze kell gyúrni a tésztát, persze maradhat batikolt hatású is. 
Jöjjenek a képek, azok beszélnek igazán.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése