2016. február 10., szerda

Brownie, a megunhatatlan

A sütés iránt érzett szeretetem igencsak végtelennek tűnik. Hiányzik, ha sokáig nem sütök, egyszerűen rosszul érzem magamat. Karácsony után ezt a browniet készítettem először. A brownie nekem maga a szerelem: szeretem a nevét, az állagát, a külsejét, a belsejét, az ízét. Az olvadó csoki iránt érzett dobbanás mindig rám talál, mint egy sötétbarna selyem, olyan nekem. 
A brownie szerintem az egyik legegyszerűbb sütemény, melegen letehetetlen, hajlamosak vagyunk a fél tepsit elfogyasztani. Most apró törökmogyorót kaptam a zöldségesnél, pirítás után egészben forgattam bele. Bírom a krémes belső és a ropogós mogyoró találkozását. 




A recept: 

200 gr vaj
200 gr étcsokoládé
120 gr liszt, aminek fele lehet darált dió
2 evőkanál kakaópor
100-120 gr cukor
csipet só
3 tojás
csipet sütőpor
1 tk vaníliakivonat
10 dkg törökmogyoró, vagy dió pirítva

A vajat és a csokoládét vízgőz fölött felolvasztom. Közben a tojásokat a cukorral habosra keverem. Ezt van, hogy robotgéppel csinálom, ám ha nincs kedvem előszedni, akkor csak habverővel "nekimegyek" és összedolgozom őket. Nem kell légiesnek lennie, nem piskótát készítünk, a brownie tésztája tömör. 
A tojásos egyvelegbe beleöntöm a felolvadt csokit és vajat, jöhet a csipet só, a kakaópor, a vanília. 
Sütőport eredetileg nem raknak a brownieba, az előbb említett sűrű állag miatt, nekem viszont ez az egy csipet pont annyira lazítja meg, hogy élvezhetőbb lesz. A lisztet is hozzáöntöm, és elkeverem. Ha magvakat is rakok hozzá, akkor száraz serpenyőben megpirítom, mielőtt a tésztához keverném.Most egyben ment bele a törökmogyoró.
Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm, és 175 fokra előmelegített sütőbe teszem. kb 20 percet sütöm, ami lehet 30 is, sütőtől függően. Figyelni kell, hogy ne száradjon ki teljesen a belseje, a brownie hamar sül. A teteje repedezhet, de ez nem mindig jön össze.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése