2013. február 27., szerda

Vaníliás piskóta vérnaranccsal, dióval

Volt itthon maradék tejföl. Én ilyenkor nem  kiflit veszek hozzá, hanem rögtön azon kezdek morfondírozni, milyen sütit készítsek belőle. Azt is tudtam, hogy vérnarancsot és diót mindenképpen teszek bele, ezek most az aktuális kedvenceim. Nem beledobálós módon, annál egy kicsit kifinomultabban... végül a tetejére pakoltam a narancsot és a nyers tésztába nyomkodtam a fél dióbelet. Az alaptészta az elmaradhatatlan vaníliakivonattal készült, elég nagy löttyintésnyi került bele. Ezt sosem sajnálom. Fahéj és kardamom voltak a fűszerek, e kettő párosa szerintem maga a mennyország.


 Ez a süti szerintem nagyon buja lett. Amikor az ételeket jelzőkkel illetjük, szinte megszemélyesítjük, ahogy Jamie szexinek nevezi a csokoládét, egyrészt mosolygok magamban, másrészt annyira igaza van! A körülöttünk lévő világ minden résztvevője érzéseket közvetít számunkra, általuk sok sok felismeréshez eljuthatunk. Hogy miért buja ez a süti? A vérnarancs lédús, a dió finoman roppan, a fűszerek afrodiziákumok. A többit rátok bízom!


 Jelen sütit fél óra alatt dobtam össze, már hazafelé motoszkált bennem, mit, hogy fogok csinálni... ahogy beléptem a lakásba, az utam a konyhába vezetett. Az már más kérdés, hogy liszt épphogy volt itthon, úgyhogy zabpehely és kevés kukoricaliszt tette ki a teljes mennyiséget. Az arányokat mindenki maga ízlése szerint határozza meg.


A recept:

2 db tojás
150 gr cukor/méz/nyírfacukor
20 dkg tejföl
20 dkg liszt
10 dkg vaj, olvasztva
8 gr sütőpor
1 ek vaníliakivonat
csipet só
fahéj, kardamom, reszelt narancshéj
1 marék dió 
1 vagy 2 db vérnarancs 

A tojásokat habosra keverem a cukorral, hozzáadom a vaníliakivonatot is. Belekanalazom a tejfölt, ezzel is elkeverem. A vajat csak akkor adom hozzá, amikor langyosra hűlt, nehogy összeugrassza a tojásokat. Beleteszem a sütőporral, sóval és a fűszerekkel elkevert lisztet, ekkor adom hozzá a reszelt narancshéjat is.
Vajazott formába öntöm, tetejét elsimítom, majd ráhelyezem a diófeleket és a narancsszeleteket.
Előmelegített 180 fokos sütőben aranybarnára sütöm, ami kb. 20-30 percet vesz igénybe.


fotó: Internet


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése