2012. augusztus 1., szerda

Tésztasaláta - ebéd a dobozból

Idén Horvátország, Hvar sziget volt a nyaralás úticélja. A társaság érdekesen alakult, 10 lány és egy fiúból állt a kis csapat. A többi fiú nem ért rá, de jó is volt ez így: újultan, új erőkkel, új irányokkal, letisztulva értünk haza.
Busszal mentünk, mindenki egy légtérben, a reggel 6 órás indulás fél7-es reggelivel kezdődött... Végigettük az utat, és a nyaralás is erről szólt: nagy reggeli, majd dinnye, palacsinta, sör a parton és ami a legmeglepőbb volt, hogy még fogytunk is. Talán a stresszmentes lét!
Ketten vállaltuk, hogy a buszútra az egész társaságnak elkészítjük az elemózsiát. Én csokis és narancsos-korianderes kekszet sütöttem, szendvicseket kentem, ebédre pedig tésztasalátát kapott mindenki, saját kis dobozban. Emellett azért döntöttünk, hogy a benzinkúton kapható szendvicseket elkerüljük, és mivel 12 órát utaztunk, leginkább a buszban ülve, nem szerettünk volna felfúvódni, rosszul lenni a nem minőségi ételtől.
Íme a tésztasaláta, 2 főre.



A recept


25 dkg tészta
2 cukkini
1 üveg zöld olívabogyó
2 kápia paprika
fél kígyóuborka
fekete szezámmag
fehérborecet, olívaolaj, só, bors, citrom leve
rukkola

A kápia paprikát 200 fokon, kb egy óra alatt megsütöm, amíg a héja fekete lesz. A tésztát sós vízben kifőzöm. A cukkinit apró kockákra vágom, majd forró olívaolajon, gyakran rázogatva gyorsan megsütöm. Az uborkát meghámozom és a cukkinivel egyforma nagyságúra vágom. Az olívabogyókat negyedelem. A megsült paprikát lefedve állni hagyom, majd amikor kihűlt, lehúzom a héját, kiemelem a csumáját és azt is apróra vágom. Ha nagyon puha lett a húsa, lehet az öntethez adni, ekkor érdemes turmixolni.
Az öntetet elkészítem: fél dl fehérborecetet két löttyintésnyi olívaolajjal elkeverek, sózom, borsozom és pár csepp frissen facsart citromlével frissítem. Azért is választottam ilyen öntetet, hogy a hosszú út során a savak valamelyest frissen tartsák az ételt.
Az egészet összekeverem, rászórom a fekete szezámmagot, azzal is összerázom és már mehet is a dobozba. A tetejére került a rukkola, így ropogós maradt, nem fonnyadt össze.
Máskor is így indulok neki hosszú útnak, persze hétköznapra is kiváló, ha nem tudod hol fogsz enni, és szeretnél figyelni az egészségedre, szervezeted jól-létére.






2 megjegyzés:

  1. Jajj de jó lehetett, én repetáztam volna az tuti:)

    VálaszTörlés
  2. nagyon jól sikerült! a dobozba annyi fért, hogy repetázni is jutott :)

    VálaszTörlés