2012. július 7., szombat

A legfinomabb sültkrumpli

Szerintem a krumpli az egyik legfinomabb zöldség. Bármilyen módon elkészítve szeretem, az ízét és a felhasználhatóságának sokszínűségét tekintve is. Főzve, sütve, a krumplipüréről nem is beszélve. Még nyersen is! Kiskoromban, amikor Anyu mellett sertepertéltem a konyhában, ő pucolta a krumplit és mindig nyújtotta nekem a nyers krumpliszeleteket, aztán együtt ropogtattunk.
A sültkrumpli kifejezett kedvencem. Az olajban sült verziót egyre kevésbé szeretem, bár időnként annak is megvan a helye. Amikor a suliban tanultuk a következő krumplielkészítési módot, azonnal felvettem a repertoárba. Azóta is így készítem. Finomabb, az olaj íze helyett a krumpli ízét érezni és egészséges, mivel sütőben sül.




A recept:


krumpli

olívaolaj vagy vaj
opcionális: fűszerek, ízesített olajok

A krumplit meghámozom, megmosom és kockára vágom. Hideg, sós vízben felteszem főni, majd amikor elkezd forrni a víz, leveszem a tűzről, leszűröm. Olajat vagy olvasztott vajat locsolok rá, sózom, majd egy kiolajozott tepsibe rendezem. A krumplikockák egymás mellett feküdjenek, ne egymáson, különben párolódni és nem sülni fognak. Előmelegített 180-200 fokos sütőbe tolom és pirulásig sütöm, ami kb. fél órát vesz igénybe. Félidőben forgathatok rajta egy lapát segítségével, itt is ügyelve, hogy a kockák egymás mellé kerüljenek, ne egymásra.
Nekem szimplán koviubival a tuti!



Kiegészítés: a sütőbe kerülés előtt, ízlés szerint kerülhet rá bors, durvára őrölt citrombors, fűszerpaprika, cayenne bors, koriander, vagy reszelt citromhéj is... vargányás olaj, zöldfűszeres olaj, vagy amin épp megakad a szemed. A friss zöldfűszereket inkább a sütés után tedd rá. A variációk száma persze végtelen.


2 megjegyzés:

  1. de jóóó.. ilyet én is csináltam már, és imádom.. mondjuk más fűszerekkel, de ugyi ez már egyéni! ;) szuper!

    VálaszTörlés